Drontenaren worden goede hulpmidden onthouden.

27 september 2019

Drontenaren worden goede hulpmidden onthouden.

Burgemeester J.P. Gebben noemt het suf, SP-Dronten noemt het bij monde van voorzitter Anneke Popa schandalig. Zeven maanden geleden verhuisde Joyce van Eijk van Lelystad naar Dronten. In principe moest zij haar op maat gemaakte rolstoel inleveren bij Welzorg, alleen dankzij de coulance van Welzorg kon zij er nog enige tijd gebruik van maken.

HMC geen lid van brancheverening

HMC is in tegenstelling tot Welzorg geen lid van de branchevereniging waardoor een bestaand verhuisconvenant (men neemt de aangepaste hulpmiddelen van elkaar over) niet kon worden toegepast. Dankzij een uitzending van het tv-programma Kassa waarin de problemen die Joyce ervoer aan de orde kwamen  kan zij nu blijvend beschikken over haar aangepaste rolstoel. Maar ze wacht nu nog wel al meer dan een half jaar op haar fiets, zonder welke zij niet naar buiten kan.

Het HMC laat de laatste tijd steeds vaker steken vallen bij inwoners van Dronten en is daar over door de gemeente aangesproken. B&W van Dronten geeft het HMC nog een laatste kans om orde op zaken te stellen, daar waar een gemeente als Steenwijkerland hun contract met dit bedrijf al heeft opgezegd.

Zoals burgemeester Gebben zegt, is ook de gemeente aansprakelijk voor de gang van zaken, aangezien deze welbewust voor HMC als leverancier van hulpmiddelen heeft gekozen.

De SP blijft de ontwikkelingen lokaal en landelijk nauwgezet volgen.

Reacties

Moet de gemeente Dronten dan nog steeds geld willen verdienen aan mensen met een beperking? Zij krijgt wel vergoedingen van het Rijk hiervoor maar weigert nog steeds uit te geven.