De SP in de wijk

23 oktober 2017

De SP in de wijk

Foto: SP

Om met de bewoners van Dronten in contact te blijven gaan we één keer per maand de wijk in.  Zo zijn we in Biddinghuizen geweest en in Dronten in de wijk tussen de Boeg en het centrum en de Boeg.

Begin oktober waren we op zaterdag in het centrum van Dronten. Ondanks het slechte weer was het er gezellig druk dankzij de streekmarkt en modeshow.

Ons Drontens SP-team werd versterkt door Ad Meijer, de gedeputeerde van de SP in de Provinciale Staten.  We hebben veel mensen gesproken en hoewel gelukkig veel mensen redelijk tevreden zijn met Dronten, zijn er toch wat terugkerende ergernissen: de inrichting van het Meerpaalplein en zeker de kosten ervoor, de alles platleggende wielerrondes, de leegstand in het winkelcentrum.

Maar ook een aantal schrijnende verhalen van persoonlijk leed, schijnbaar (mede) veroorzaakt door overheid of instanties in dienst van de overheid te horen gekregen.
Het is zo waardevol om je oor te luisteren te leggen. De volgende 'wij in de wijk'-en zullen zijn op:

4 november in het centrum van Swifterbant en
2 december in de oude kern van Dronten.