Biddinghuizen

SP-voorstel voor fiets-verkeerslichten in Dronten krijgt weinig steun

DRONTEN - SP-gemeenteraadslid Frans Rietveld pleit voor verkeerslichten met een drukknop bij gevaarlijke fietsoversteekplaatsen in de gemeente Dronten: „Dan heb je het probleem in één klap opgelost.”

Nu ook Leefbaar en SP vóór zijn, komt er een stichting Dronten Marketing

DRONTEN - Er komt een stichting die de promotie van Dronten oppakt en daarvoor jaarlijks 139.000 euro van de gemeente krijgt. De fractie van Leefbaar had twee weken geleden nog bedenkingen en de SP was zelfs mordicus tegen. Ook deze twee partijen gingen donderdag alsnog akkoord met het voorstel van B en W.

Duizend mensen praten mee over winkelcentra, maar volgens SP niet de winkeliers

Wethouder Irene Korting zegt dat meer dan duizend mensen hebben meegepraat over de plannen voor de winkelcentra Biddinghuizen, Suydersee en Swifterbant. Volgens Peter Duvekot (SP) is ze echter de winkeliers in de kleine kernen vergeten.

Barbecues van B en W in de dorpen kosten gemeente Dronten 84 euro per bezoeker

„Ik vind de kosten exorbitant hoog”, zegt Peter Duvekot (SP) over de barbecues van B en W in de drie dorpen. Paul Vermast (GroenLinks) heeft uitgerekend dat het de gemeente 84 euro per bezoeker kost: „En dan moet je zelf je eten en drinken meenemen. Ik vind dat een boel geld en weinig gastvrij. Maar dat ligt vast aan mij.”

[De Drontenaar 14 september 2018]

23 oktober 2017

De SP in de wijk

Foto: SP

Om met de bewoners van Dronten in contact te blijven gaan we één keer per maand de wijk in.  Zo zijn we in Biddinghuizen geweest en in Dronten in de wijk tussen de Boeg en het centrum en de Boeg.

29 augustus 2017

Wij in de wijk "Biddinghuizen"

Foto: SP

Om met de burgers van Dronten in contact te blijven gaan wij sinds juni 2017 elke maand de wijk in. We zetten onze tent op, op een centrale plek in de wijk en gaan van daar uit langs de deuren. Zo hebben we onze tent al opgezet in Dronten in de Baskenstraat en bij het speeltuintje op de Stag en zijn we een zaterdag in Biddinghuizen geweest. De ene keer 'lokken' we mensen met muziek en kinderspelletjes, de andere keer met tomaten of schuursponsjes.

Biddinghuizen - SP gaat de deuren langs

verhaal kwijt wilden.

De SP wil zo horen wat er speelt in de buurt.

SP gaat de deuren langs

De SP voerde zaterdagmiddag actie op het Maaiveld in Biddinghuizen. Met de actie 'Wij in de Wijk' luisterden partijleden naar bewoners die hun verhaal kwijt wilden. De SP wil zo horen wat er speelt in de buurt.

[Bron: Omroep Flevoland]

24 juli 2017

SP de wijken in

Foto: SP / SP Dronten

Na de intensieve campagnes voor het Nationaal Zorgfonds en verkiezing voor de Tweede kamer, waarin we als afdeling niet alleen elkaar beter hebben leren kennen, maar ook veel mensen uit Dronten, Swifterbant en Biddinghuizen hebben gesproken, blijven we niet stil zitten.