Biddinghuizen

'Nieuwe raad moet vaart maken met Woonvisie

De nieuwe gemeenteraad van Dronten moet vaart maken met een woonvisie. Dat zei lijsttrekker Peter Duvekot van de SP in Dronten tijdens een locatieuitzending over de gemeenteraadsverkiezingen

Blunderende burgemeester jast groei naar 65- tot 75-duizend inwoners er doorheen

DRONTEN - Alle fracties in de gemeenteraad stemden donderdag vóór een groei van de gemeente Dronten naar 65- tot 75-duizend inwoners. Althans… dat is de officiële uitslag van de stemming. Niet iedereen is het echter eens met de gevolgde procedure. Oorzaak is burgemeester Jean Paul Gebben, die een ratjetoe maakte van de stemming

Voor de zomer weet Dronten waar het gaat groeien

De gemeenteraad van Dronten heeft donderdag ingestemd met de procesnotitie ‘Dronten groeit’. Daarin staat het proces beschreven hoe Dronten zich de komende anderhalf jaar werpt op de vraag hoe en hoeveel de gemeente gaat groeien.

SP-voorstel voor fiets-verkeerslichten in Dronten krijgt weinig steun

DRONTEN - SP-gemeenteraadslid Frans Rietveld pleit voor verkeerslichten met een drukknop bij gevaarlijke fietsoversteekplaatsen in de gemeente Dronten: „Dan heb je het probleem in één klap opgelost.”

Nu ook Leefbaar en SP vóór zijn, komt er een stichting Dronten Marketing

DRONTEN - Er komt een stichting die de promotie van Dronten oppakt en daarvoor jaarlijks 139.000 euro van de gemeente krijgt. De fractie van Leefbaar had twee weken geleden nog bedenkingen en de SP was zelfs mordicus tegen. Ook deze twee partijen gingen donderdag alsnog akkoord met het voorstel van B en W.

Groei Dronten duurt jaren: „Niet binnen vijf jaar tienduizenden extra woningen”

DRONTEN - „Ook al is de woningbouwvraag heel urgent, je kunt niet binnen nu en vijf jaar tienduizenden woningen realiseren.” Dat zeggen de ambtenaren die wethouder Gerrit Jan Veldhoen (ChristenUnie) bijstaan bij het maken van plannen voor de groei van Dronten.

Duizend mensen praten mee over winkelcentra, maar volgens SP niet de winkeliers

Wethouder Irene Korting zegt dat meer dan duizend mensen hebben meegepraat over de plannen voor de winkelcentra Biddinghuizen, Suydersee en Swifterbant. Volgens Peter Duvekot (SP) is ze echter de winkeliers in de kleine kernen vergeten.

Barbecues van B en W in de dorpen kosten gemeente Dronten 84 euro per bezoeker

„Ik vind de kosten exorbitant hoog”, zegt Peter Duvekot (SP) over de barbecues van B en W in de drie dorpen. Paul Vermast (GroenLinks) heeft uitgerekend dat het de gemeente 84 euro per bezoeker kost: „En dan moet je zelf je eten en drinken meenemen. Ik vind dat een boel geld en weinig gastvrij. Maar dat ligt vast aan mij.”

[De Drontenaar 14 september 2018]

23 oktober 2017

De SP in de wijk

Foto: SP

Om met de bewoners van Dronten in contact te blijven gaan we één keer per maand de wijk in.  Zo zijn we in Biddinghuizen geweest en in Dronten in de wijk tussen de Boeg en het centrum en de Boeg.

29 augustus 2017

Wij in de wijk "Biddinghuizen"

Foto: SP

Om met de burgers van Dronten in contact te blijven gaan wij sinds juni 2017 elke maand de wijk in. We zetten onze tent op, op een centrale plek in de wijk en gaan van daar uit langs de deuren. Zo hebben we onze tent al opgezet in Dronten in de Baskenstraat en bij het speeltuintje op de Stag en zijn we een zaterdag in Biddinghuizen geweest. De ene keer 'lokken' we mensen met muziek en kinderspelletjes, de andere keer met tomaten of schuursponsjes.