Hulp voor gedupeerde ouders toeslagenaffaire

2 december 2020

Hulp voor gedupeerde ouders toeslagenaffaire

Foto: SP

Op alle mogelijk manieren zet de SP zich in om onrecht recht te zetten, zoals voor de gedupeerde ouders van de toeslagenaffaire, maar ook om te zorgen dat dit nooit meer kan gebeuren. Dat doen we in de Tweede Kamer en daarbuiten, door samen met de ouders te strijden en verhaal te halen.

In de Tweede Kamer is een motie aangenomen dat gedupeerde ouders van de toeslagenaffaire een bedrag van 750 euro krijgen om hen te helpen een fijne kerst te hebben. Het mag niet gebeuren dat doordat ze dit bedrag krijgen, aan de andere kant worden gekort door de gemeente op bijvoorbeeld hun uitkering. Alle gedupeerde ouders hebben recht op dit bedrag, ook als er schulden zijn.

In de gemeente Dronten zijn ons 28 gedupeerden bekend.  Met enkele gezinnen hebben wij al contact. Graag komen wij in contact met alle gezinnen, zodat wij ze kunnen bijstaan met raad en daad in deze onverkwikkelijke toestand. Ook kunnen ouders zo met elkaar in contact komen, om elkaar te steunen en te weten dat je niet alleen staat.
U kunt met ons in contact komen via messenger, via de mail dronten@sp.nl of via de SP hulpdienst