Toeslagenaffaire

DRONTEN - Het totaal aan Drontenaren die mogelijk gedupeerd zijn door de toeslagenaffaire is gestegen naar 93. In november 2021 waren dat er nog 80, zo stelde burgemeester en wethouders destijds.

Inmiddels zijn dat er dus 93, zo schrijft het collega na vragen van SP en de ChristenUnie. Van die 93 zijn er inmiddels 35 door de Belastingdienst ook daadwerkelijk aangemerkt als gedupeerde

Geen uithuisplaatsingen in Dronten door toeslagenaffaire

In Dronten zijn geen kinderen vrijwillig of gedwongen uit huis geplaatst vanwege de toeslagenaffaire. Dat meldt het college van burgemeester en wethouders naar aanleiding van vragen van de ChristenUnie en SP.

Dronten doet niet moeilijk over giften tot 1.200 euro per jaar

Dronten - De gemeente Dronten zal mensen met een bijstandsuitkering die per jaar tot 1.200 euro aan giften ontvangen ‘menswaardig en ruimhartig’ tegemoet treden en niet gelijk bedragen terugvorderen. Dat heeft de gemeenteraad donderdagavond besloten op voordracht van de SP, die daar een voorstel voor indiende.

Dronten doet niet moeilijk over cadeaus bijstandsgerechtigden tot 1.200 euro

DRONTEN - Bijstandsgerechtigden in de gemeente Dronten mochten tot nu toe ieder jaar voor 500 euro aan cadeaus ontvangen. De gemeenteraad besloot donderdag dat die drempel omhoog gaat naar 1.200 euro.

SP wil niet meteen korten op uitkering bij giften: „Menswaardig en ruimhartig”

SP-fractievoorzitter Peter Duvekot brengt donderdag een voorstel in stemming voor het niet ‘tot achter de komma controleren, terugvorderen en beboeten’ van uitkeringsgerechtigden. De SP pleit voor een menswaardig en ruimhartig giftenbeleid in Dronten.

Toeslagenaffaire slaat diepe wonden: „Je wilt niet weten hoeveel leed er is geweest”

DRONTEN - Na jaren van financiële ellende bieden de feestdagen dit jaar eindelijk een beetje hoop voor Monique uit Dronten. Haar gezin is één van de slachtoffers van de kindertoeslagenaffaire en dat heeft er diep ingehakt. Vlak voor de Kerst kwam de toezegging van het kabinet dat alle gedupeerde ouders een compensatie van 30.000 euro krijgen. Bij Monique ging de vlag niet uit: „Eerst zien, dan geloven. En het neemt nooit alle leed van de afgelopen jaren weg.”

Kerstbonus gaat helemaal naar gedupeerden toeslagenaffaire

Een kerstbonus van 750 euro gaat volledig naar de gedupeerden van de toeslagenaffaire in Dronten. De gemeente zal de bonus op geen enkele manier verrekenen met de bijstandsuitkering of andere gemeentelijke uitkeringen. Dat heeft wethouder Peter van Bergen donderdagavond toegezegd.

Gemeente Dronten gaat actief op zoek naar slachtoffers kindertoeslagaffaire

SP: 'Kerstbonus gedupeerden toeslagenaffaire mag niet bij schuldeisers terechtkomen'

De 750 euro kerstbonus voor de gedupeerden van de toeslagenaffaire moet onbereikbaar zijn voor eventuele schuldeisers. Dat willen de SP en de PvdA in Dronten. Op die manier komt het geld echt terecht bij de personen waar het voor bedoeld is.

SP Dronten gunt slachtoffers van toeslagenaffaire hun volledige 750 euro

DRONTEN - De SP-fractie in de gemeenteraad wil de slachtoffers van de toeslagenaffaire tegemoet komen. De Tweede Kamer heeft besloten hen een bedrag van 750 euro te geven. De SP stelt voor om dit in Dronten niet te verrekenen met een bijstandsuitkering of andere gemeentelijke uitkering.