Dronten komt in actie tegen de precarioheffing

23 september 2013

Dronten komt in actie tegen de precarioheffing

Op de ochtenden van zaterdag 28 september en woensdag 2 oktober is de SP Dronten actief in het winkelcentrum van Dronten. Doormiddel van een handtekeningenactie wil de SP duidelijk maken aan het College van Burgemeester en Wethouders dat ze tegen deze verkapte belastingmaatregel zijn.

Bewoners van gemeente Dronten zijn nog niet zo lang geleden geconfronteerd met een heffing, betreffende de precario. Dit houdt in dat de bewoners met terugwerkende kracht belasting vanaf 1 januari 2012 moeten gaan betalen voor de waterleidingen in de grond.

De SP Dronten verzet zich tegen deze verkapte belastingmaatregel, met name omdat er al een voorstel ligt bij de tweede kamer om deze maatregel te verbieden bij de wet.

Echter de Gemeenten die deze maatregel op 1 januari 2012 al hadden mogen dit nog 10 jaar lang innen. Volgens de SP Dronten is dit juist de truc van de Gemeente, en heeft deze daarom gekozen om deze maatregel nu in te voeren met terugwerkende kracht. Dit terwijl de aanslag pas in mei 2013 is opgelegd.

De SP Dronten heeft hier vele vragen en verontwaardiging over vernomen vanuit de bewoners van Dronten, zodat besloten is tot het opzetten van deze actie

Vitens heeft duidelijk stelling genomen hierin en deelt publiekelijk deze mening van deze protest-actie op hun website.

Laat uw stem horen, en kom ook in actie!

Op bovenstaande data kunt u in het winkelcentrum de protestbrief ondertekenen.

De brief is ook te vinden op deze websites zie daarvoor de onderstaande links.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Jan Preuter, de voorzitter van SP-Dronten: 0321 849020.

Mailen kunt u naar Dronten@SP.nl