Gooi wat in mijn schoentje.

17 november 2012

Gooi wat in mijn schoentje.

schoenenactie

Maak een eind aan armoede onder kinderen.

Er voltrekt zich een stille tragedie. Zonder gezicht, zonder geluid, maar toch is het er. Het is des te schrijnender omdat het kinderen treft. Kinderen die geen schuld hebben aan de situatie. Thuis is er te weinig geld voor een gezonde maaltijd, schoolreisjes, nieuwe kleren en trakteren op school. Met de kabinetsplannen waarbij mensen na een jaar werkloosheid al tot bijstandsniveau vervallen zal het aantal kinderen in armoede schrikbarend toenemen. Steeds meer kinderen die hun schoen zetten, treffen die de volgende ochtend leeg aan.

Dit moet niet kunnen in een rijk land, vindt de SP. Om de stille tragedie zichtbaar te maken zamelen de vrijwilligers kinderschoenen in. Lege schoenen, die symbool staan voor alle kinderen die opgroeien in armoede. Heeft u nog oude kinderschoenen in huis, lever deze dan in, en laat hiermee úw stem horen tegen kinderarmoede.

Zaterdag 24 november zal de SP de ingebrachte kinderschoenen presenteren. Dan kunnen nog steeds kinderschoenen worden ingeleverd. De kinderschoenen worden vervolgens landelijk verzameld en ook in Den Haag als stil protest neergezet. Goede, bruikbare paren zullen echter bij de kledingbank worden ingeleverd.

Ook als SP-Dronten doen we mee aan deze actie. U kunt uw kinderschoenen afleveren op de volgende adressen:

• de Zaan 74 - Dronten
  • Dahliastraat 21 - Swifterbant

Eventueel kunnen we ze ook bij u komen ophalen. Stuur in dat geval even een mailtje naar dronten@sp.nl