Verkiezingsirritatie!

10 mei 2012

Verkiezingsirritatie!

In aanloop naar de vorige verkiezingen is er bij diverse partijen irritatie geweest over het plakken van de posters. De SP Dronten begint zodra de borden geplaatst zijn met het plakken van een grote banner op de dan nog lege borden. Dat daar overheen wordt geplakt is logisch en voor ons absoluut geen probleem.

We aren de eerste

Wat wel opvalt is dat enkele partijen posters hebben van een groot formaat die veel ruimte innemen. Als ze dan ook nog willekeurig op de borden worden geplakt blijft er voor de overige partijen geen ruimte over. Het gevolg is dat er over andere posters wordt geplakt.
Omdat wij vinden dat iedere partij zichtbaar hoort te zijn op de borden hebben onze plakploegen in de gaten gehouden of er niet over de SP poster werd geplakt.

Overgeplakt!

Wanneer dit wel gebeurde werd er direct weer een normaal formaat SP poster aangebracht. Het heeft ons verbaasd dat wij door een paar partijen werden aangesproken over onze werkwijze.
Mede omdat juist de SP Dronten de aangeleverde groot formaat posters niet heeft gebruikt omdat daar geen ruimte voor was. Om deze zomer dezelfde irritatie als in het verleden te voorkomen, heeft de SP Dronten alle politieke partijen een mail gestuurd met de uitnodiging om met elkaar in overleg te gaan. Het kan zijn dat de gemeente grotere borden moet plaatsen of dat we een afspraak kunnen maken over de maximale grote van de verkiezingsposters en de manier van plakken.

De mail is een week geleden verstuurd en wij wachten nog op de reacties van de andere partijen.

Protest!

We hebben dit probleem in het verleden ook al aangekaart. Zie daarvoor dit artikel: "Waar is de SP"