Nu kan het. Over Links.

21 april 2012

Nu kan het. Over Links.

Eigenlijk zou dit een stukje over het vliegveld Lelystad worden. Of over de miljoenenblunder van de wethouder en gemeenteraad. Of over de afbraak van de pioniers barak waar Drontens trots weer eens duchtig de handen uit de mouwen stak om een mooi plaatje in de krant te scoren.

Maar voordat ik aan die stukjes kon beginnen werd ik door de landelijke actualiteit ingehaald. Zaterdagmiddag, 21 april maakte Geert Wilders bekend dat hij de gedoogconstructie niet voort wilde zetten. En toen zat ik de rest van de dag gekluisterd aan de tv en internet om de ontwikkelingen op de voet te volgen.

Snel werd het duidelijk, de val van kabinet Rutte was ingeluid en we staan binnenkort weer voor nieuwe verkiezingen. Wanneer is nog niet duidelijk, maar het is in elk geval duidelijk dat we ergens dit jaar en misschien al in juni weer naar de stembus kunnen gaan. Een unieke kans voor Nederland en een unieke kans voor de SP.

De SP is zich bewust van de grote verantwoordelijkheid om Nederland zo snel als kan aan een werkende regering te helpen, die een sociale uitweg uit de crisis weet te vinden.
Om zeker te zijn dat we in een volgend kabinet een rol kunnen spelen moeten we zorgen dat we als grootste partij uit de stembus komen.

Om deze missie tot een goed einde te brengen heeft de afdeling Dronten iedereen nodig. Iedereen die vindt dat het socialer kan en moet en die zich wilt inzetten om van Nederland een mooier land te maken nodig ik uit om eens kennis te komen maken met deze bijzondere partij. Misschien wil je wel lid worden.

Er moeten posters geplakt gaan worden, folders verspreid, buurten in de buurt, folderen op straat. Kortom, je hoeft je niet te vervelen deze zomer en SP-Dronten kan je inzet meer dan ooit gebruiken.

Protest

Buiten het werk gedaan moet worden biedt het lidmaatschap van de SP ook veel voordelen, Als je jonger bent dan 28 kan je je kosteloos aanmelden als lid van “ROOD” , de SP-jongeren afdeling. Hier worden door het jaar heen diverse scholingsweekenden georganiseerd waar je (vrijwel) kosteloos aan kunt deelnemen en tijdens de zomervakantie is er zelfs een hele week waar je aan kunt deelnemen.

Maar ook als oudere kan je als actief lid in aanmerking komen voor scholing die kosteloos worden gegeven. Misschien vind je het leuk om mee te praten (en te doen) met de lokale politiek. Of vind je het gewoon leuk om (ludieke) acties te organiseren om misstanden in het daglicht te zetten.

handschoenenactie

Er is heel veel mogelijk, dus meld je nu aan en wordt lid.

Want het kan, over links.