SP Dronten bedankt de gemeenteraad voor overnemen standpunt

11 november 2005

SP Dronten bedankt de gemeenteraad voor overnemen standpunt

BIDDINGHUIZEN - In Biddinghuizen moet zo snel mogelijk een brede school komen. Dat vindt een meerderheid van de gemeenteraad in Dronten. SP afdeling Dronten is altijd al voor de brede school geweest.

BIDDINGHUIZEN - In Biddinghuizen moet zo snel mogelijk een brede school komen. Dat vindt een meerderheid van de gemeenteraad in Dronten. SP afdeling Dronten is altijd al voor de brede school geweest en heeft al verschillende malen met belanghebbenden waaronder wethouder S. de Graaf gesprekken gevoerd. Wij zijn dan ook blij dat een meerderheid in de gemeenteraad het standpunt van de SP onderschrijft.

De drie basisscholen zijn toe aan nieuw onderdak en bereid een gebouw te delen. In een brede school wordt niet alleen onderwijs gegeven, maar er is ook plek voor naschoolse opvang en de muziekschool. De gemeenteraad hoopt door alle kinderzorg onder één dak te plaatsen de sociale problemen in Biddinghuizen aan te pakken.

Verantwoordelijk wethouder Siebe de Graaf reageerde met enige terughoudendheid. Hij wees op de financiele kant van de zaak. Hoeveel de realisatie van een brede school precies kost is nog niet duidelijk.

Siebe de Graaf heeft al eerder te kennen gegeven dat de realisatie van de brede school 'budget neutraal' moet zijn. De SP is van mening dat er alles aan moet worden gedaan om de brede school ook in de gemeente Dronten op te zetten