Verkiezingen

13 juli 2021

Peter Duvekot gekozen als lijsttrekker voor SP Dronten

Gisteren is tijdens de Algemene Ledenvergadering unaniem gekozen voor Peter Duvekot als lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen.
Afgelopen vier jaar was Peter fractievoorzitter voor de SP en dit tot volle tevredenheid van de aanwezige leden.

Dronten stopt meerdere stembureaus onder een dak, minister Ollongren vindt dat jammer

Bij de verkiezingen in Dronten zijn er op zes locaties meerdere stembureaus onder een dak. Dat vindt minister Kasja Ollongren (Binnenlandse Zaken) jammer. Immers, ze heeft gemeenten gewezen op het belang van een goede spreiding van de stemlocaties.

6 maart 2021

VEILIG STEMMEN

Foto: SP

Ook in tijden van corona is het belangrijk dat iedereen gaat stemmen.

SP plakt actieborden bij OFW in Dronten: „Moet zich zeker aangesproken voelen”

DRONTEN - Leden van de afdeling Dronten van de SP hebben vandaag actieborden opgehangen bij Oost Flevoland Woondiensten (OFW). Het maakt onderdeel uit van een actie voor huurverlaging. „OFW is in Dronten  de grootste verhuurder”, aldus de politieke partij, „Alle particuliere verhuurders moeten zich zeker ook aangesproken voelen.”

1 maart 2021

Meer of minder stembureaus?

Foto: SP

De SP fractie in de gemeenteraad heeft vragen gesteld waarom er voor de komende verkiezingen maar 13 stembureaus in de gemeente Dronten zullen zijn. N.a.v. deze vragen heeft de SP fractie in den Haag de volgende vragen ingediend.

SP stelt kamervragen over terugbrengen van het aantal stembureaus in Dronten

DRONTEN - SP-kamerlid Ronald van Raak heeft vragen gesteld aan minister Kajsa Ollongren van Binnenlandse Zaken over het terugbrengen van het aantal stembureaus in Dronten. De Tweede Kamer heeft eerder op initiatief van Van Raak een motie aangenomen dat er juist meer stembureaus moeten komen

25 februari 2021

Bananenmonarchie

Foto: Onbekend / Anneke Popa

Zo werd Nederland laatst benoemd in de Tweede Kamer…

7 februari 2021

Weet wat je kiest.

Foto: SP / eerlijkkiezen.nl

Heel Dronten gaat straks weer naar de stembus.