Swifterbant

SP-voorstel voor fiets-verkeerslichten in Dronten krijgt weinig steun

DRONTEN - SP-gemeenteraadslid Frans Rietveld pleit voor verkeerslichten met een drukknop bij gevaarlijke fietsoversteekplaatsen in de gemeente Dronten: „Dan heb je het probleem in één klap opgelost.”

Nu ook Leefbaar en SP vóór zijn, komt er een stichting Dronten Marketing

DRONTEN - Er komt een stichting die de promotie van Dronten oppakt en daarvoor jaarlijks 139.000 euro van de gemeente krijgt. De fractie van Leefbaar had twee weken geleden nog bedenkingen en de SP was zelfs mordicus tegen. Ook deze twee partijen gingen donderdag alsnog akkoord met het voorstel van B en W.

5 juli 2018

Slooppanden Spelwijk

De vage berichtgeving over de toestand van de slooppanden in Spelwijk, met name over de inventarisatie van de asbestsanering verontrust de SP fractie. Wij hebben dan ook veel vragen over de veiligheid. Welke acties heeft de Gemeente ondernomen? Waarom zijn de gebouwen niet hermetisch afgesloten? Wat betekent de asbest...

Duizend mensen praten mee over winkelcentra, maar volgens SP niet de winkeliers

Wethouder Irene Korting zegt dat meer dan duizend mensen hebben meegepraat over de plannen voor de winkelcentra Biddinghuizen, Suydersee en Swifterbant. Volgens Peter Duvekot (SP) is ze echter de winkeliers in de kleine kernen vergeten.

Barbecues van B en W in de dorpen kosten gemeente Dronten 84 euro per bezoeker

„Ik vind de kosten exorbitant hoog”, zegt Peter Duvekot (SP) over de barbecues van B en W in de drie dorpen. Paul Vermast (GroenLinks) heeft uitgerekend dat het de gemeente 84 euro per bezoeker kost: „En dan moet je zelf je eten en drinken meenemen. Ik vind dat een boel geld en weinig gastvrij. Maar dat ligt vast aan mij.”

[De Drontenaar 14 september 2018]

24 juli 2017

SP de wijken in

Foto: SP / SP Dronten

Na de intensieve campagnes voor het Nationaal Zorgfonds en verkiezing voor de Tweede kamer, waarin we als afdeling niet alleen elkaar beter hebben leren kennen, maar ook veel mensen uit Dronten, Swifterbant en Biddinghuizen hebben gesproken, blijven we niet stil zitten.

SP wil niet dat kinderen spelen in asbestloodsen Swifterbant

SWIFTERBANT - Volgens de SP-fractie in de gemeenteraad is het met asbest vervuilde oude industrieterrein Spelwijk momenteel voor iedereen toegankelijk. De partij wijst op de gevaren voor spelende kinderen.

In vragen aan het college van B en W vraagt de SP of de eigenaren zijn gesommeerd het probleem aan te pakken. De partij wil dat het asbest verwijderd wordt en dat de loodsen niet meer voor jan en alleman toegankelijk zijn.