Studenten

Oppositie heeft haast met flexwonen, ook voor studenten en ‘spoedzoekers’

DRONTEN - De gemeente Dronten onderzoekt samen met Oost Flevoland Woondiensten (OFW) de mogelijkheden voor zogenaamd ‘flexwonen’ voor asielzoekers met een verblijfsvergunning. Als het aan de fracties van CDA, D66 en SP ligt, maakt de gemeente daar haast mee. Ze willen het bovendien breder trekken: niet alleen statushouders, maar ook voor studenten, arbeidsmigranten en ‘andere spoedzoekers’.

De politiek in Dronten wil studenten meer betrekken bij het huisvestingsbeleid

Het huidige beleidsplan voor huisvesting van studenten in Dronten is gebaseerd op landelijke trends. Er is te weinig rekening gehouden met de lokale situatie in Dronten. Bovendien zijn studenten nauwelijks betrokken geweest bij de totstandkoming ervan. ‘En dat is een gemiste kans, dat moeten we dus overdoen’, was deze week de breed gedragen conclusie tijdens een politiek debat van de studentenvereniging USRA over studentenhuisvesting in Dronten

16 september 2016

Studenten in Dronten

Dronten in rep en roer: er zijn studenten! Allereerst kunnen we constateren, dat wij niet de enige gemeente met studenten zijn. De gezelligste steden zijn studentensteden! En ze brengen niet alleen gezelligheid met zich mee, ook economisch gezien levert het ons wat op.