Regio zaken

1 februari 2022

Gepensioneerden worden asociaal behandeld door Rutte 4, vertelt Lilian Marijnissen bij EenVandaag.

Foto: SP

Want hoe gek wil je het krijgen? De pensioenen zijn sinds 2007 niet meer verhoogd, hierdoor hebben gepensioneerden al 20% koopkrachtverlies.  En nu wil het kabinet de stijging van het minimumloon loskoppelen van de AOW.  Samen met alle mensen en organisaties willen we de strijd aangaan tegen de ontkoppeling van de AOW en voor rechtvaardige pensioenindexatie.

SP Flevoland voerde strijd aan tegen Facebook datacenter in Zeewolde

De demonstratie georganiseerd door SP Flevoland tegen het datacenter van Facebook trok donderdagavond op het Raadhuisplein in Zeewolde ruim 200 deelnemers. Het luidruchtig protest is onvoldoende doorgedrongen in de raadzaal. Een kleine meerderheid stemde voor het datacenter

SP Flevoland bewaakt Raad van Zeewolde tegen inbraak Meta

Donderdagavond 16 december beslist de gemeenteraad van Zeewolde over de vestiging van het datacenter van Meta, het moederbedrijf van Facebook, Instagram en WhatsApp

SP Flevoland organiseert protest vlak voor vergadering datacentrum

Alle fracties van de SP in Flevoland organiseren donderdagavond een protest tegen de komst van het datacentrum van Meta, het moederbedrijf van Facebook. Het protest vindt plaats voor het gemeentehuis in Zeewolde, vlak voor de beslissende raadsvergadering. De SP roept raadsleden van Zeewolde op om tegen de plannen te stemmen en burgers om mee te protesteren.

SP Flevoland: ‘Trek stekker uit Datacenter Zeewolde’

‘Trek de stekker eruit!’ SP-afdelingen keren zich tegen datacenter Facebook in Zeewolde

‘Trek de stekker eruit!’ Alle SP-afdelingen in Flevoland scharen zich achter verontruste inwoners van Zeewolde, die zich verzetten tegen de komst van een groot datacenter in hun gemeente. De gemeenteraad van Zeewolde bepaalt op 16 december of burgemeester en wethouders door mogen met de plannen. De SP roept op om daar van af te zien.

SP Flevoland: ‘Trek stekker uit Datacenter Zeewolde’

3 december 2021

SP Flevoland: ‘Trek stekker uit Datacenter Zeewolde'

Foto: Bret Sayles / Pexels.com

Alle SP afdelingen in Flevoland zijn solidair met verontruste inwoners bij hun strijd tegen de bouw van een mega datacenter in Zeewolde door Meta, het moederbedrijf van Facebook, Instagram en Whatsapp. Het datacenter pakt in een klap 250 voetbalvelden aanlandbouwgrond. De gemeente ziet economische kansen. Burgers die opkomen voor hunleefomgeving voelen zich gepasseerd.

1 augustus 2019

Stop investeringen in Floriade!

Meer dan de helft van de inwoners van Dronten lieten vorig jaar via de Zomerenquête van De Drontenaar weten dat de gemeente geen cent moet steken in de presentatie van Dronten op de Floriade 2022 in Almere.

Inwoners willen geen geld naar Floriade

Meer dan de helft van de inwoners liet vorig jaar via de Zomerenquête van deze krant weten dat de gemeente geen cent moet steken in de presentatie van Dronten op de Floriade 2022 in Almere. Dat standpunt werd in de gemeenteraad verwoord door de SP.

[De Drontenaar 25 juli 2019]