Regio zaken

1 augustus 2019

Stop investeringen in Floriade!

Meer dan de helft van de inwoners van Dronten lieten vorig jaar via de Zomerenquête van De Drontenaar weten dat de gemeente geen cent moet steken in de presentatie van Dronten op de Floriade 2022 in Almere.

Inwoners willen geen geld naar Floriade

Meer dan de helft van de inwoners liet vorig jaar via de Zomerenquête van deze krant weten dat de gemeente geen cent moet steken in de presentatie van Dronten op de Floriade 2022 in Almere. Dat standpunt werd in de gemeenteraad verwoord door de SP.

[De Drontenaar 25 juli 2019]

17 maart 2018

Hooibalen voor de deur

"Boze en emotionele actievoerders trokken zondag naar het Provinciehuis, om daar balen hooi voor de ingang neer te leggen uit protest tegen het beleid in de Oostvaardersplassen..."

5 april 2016

Overstap van arbeidsmarktregio Flevoland naar arbeidsmarktregio Zwolle?

Uitkeringsinstantie UWV gaat de komende jaren fors bezuinigen en schrapt duizenden banen. "De bezuinigingen zijn al een jaar of 6,7 geleden ingezet. Als u vraagt, zijn dat niet forse bezuinigingen in tijden waarin het UWV door de oplopende werkloosheid juist meer mensen moet helpen, dan beaam ik dat", zo licht Bruno Bruins, voorzitter bij de uitkeringsinstantie, toe.