OFW

Klachten OFW

De Noord in Dronten: een allee, of alleen voordeuren?

De politiek in Dronten is er nog niet uit: moeten er in de plint van de toekomstige gebouwen aan De Noord woningen komen, of moet de strook behouden blijven voor perifere detailhandel? Het laatste staat nu in het bestemmingsplan, het eerste is wat het college graag wil. Maar verschillende partijen zijn bang dat wat je nu weggeeft, de komende 50 tot 100 jaar ook niet meer terugkomt.

Voor de zomer weet Dronten waar het gaat groeien

De gemeenteraad van Dronten heeft donderdag ingestemd met de procesnotitie ‘Dronten groeit’. Daarin staat het proces beschreven hoe Dronten zich de komende anderhalf jaar werpt op de vraag hoe en hoeveel de gemeente gaat groeien.

Drie partijen willen snel onderzoek naar 'Flexwonen'

De gemeente Dronten onderzoekt samen met woningcorporatie Oost Flevoland Woondiensten (OFW) de mogelijkheden naar 'Flexwonen' voor asielzoekers met een verblijfsvergunning. Bij Flexwonen wordt er naar snelle, tijdelijke vormen van wonen gezocht. Zoals bijvoorbeeld wonen in een voormalig seniorencomplex, in een vakantiehuisje of in een leegstaand kantoorpand.

Oppositie heeft haast met flexwonen, ook voor studenten en ‘spoedzoekers’

DRONTEN - De gemeente Dronten onderzoekt samen met Oost Flevoland Woondiensten (OFW) de mogelijkheden voor zogenaamd ‘flexwonen’ voor asielzoekers met een verblijfsvergunning. Als het aan de fracties van CDA, D66 en SP ligt, maakt de gemeente daar haast mee. Ze willen het bovendien breder trekken: niet alleen statushouders, maar ook voor studenten, arbeidsmigranten en ‘andere spoedzoekers’.

28 februari 2021

Huurverhoging per 1 juli 0%

Foto: SP / sp.nl

Alle huurders van sociale huurwoningen krijgen in 2021 een huurbevriezing. Dat betekent dat de huurverhoging per 1 juli 0% is. Dat heeft minister Ollongren vorige week bekend gemaakt. De huurbevriezing was een voorstel van de SP in de Tweede Kamer.

9 juli 2020

Moties SP aangenomen in gemeenteraad

Helaas had de motie 0% is genoeg om de huurverhoging te stoppen te weinig draagkracht om enige kans van slagen te maken. Alleen de PvdA vonden wij aan onze zijde.

10 juni 2020

SP wil 0% huurverhoging en eind aan verhuurdersheffing

Foto: SP

Landelijk voert de SP actie tegen de huurverhoging. Uiteraard zit onze fractie in Dronten ook niet stil. Tijdens de commissievergadering donderdagavond 11 juni worden twee SP moties besproken:

27 april 2020

SP start aktie tegen huurverhoging ‘0% is genoeg’

Foto: SP

Maandag 27 april  viert Nederland geen Koningsdag maar Woningsdag. Maar Woningsdag zou nog veel leuker zijn, als iedereen een goede en betaalbare woning heeft.

13 oktober 2019

Huurders in gesprek met OFW

Donderdag 10 oktober heeft er naar aanleiding van het eerder aangeboden Zwartboek een gesprek plaats gevonden tussen twee medewerkers van het OFW en drie huurders, die daarbij werden ondersteund door de SP-Dronten.

13 juli 2019

Zwartboek overhandigd aan OFW

Huurders hebben in Dronten een met de SP samengesteld zwartboek overhandigd aan Henk Kos van woningcorporatie OFW (Oost Flevoland Woondiensten).