Gemeentehuis

Vrijwel alle buslijnen binnen de gemeente Dronten blijven volgend jaar intact

Dronten - De buslijnen binnen de gemeente Dronten die eerder op de nominatie stonden om geschrapt te worden, kunnen blijven. Dat meldt wethouder Irene Korting op vragen van de SP. Ook de stadsdiensten die door Dronten rijden, blijven rijden

FNV wil dat Dronten tik op de vingers krijgt voor ‘Big Brother’-praktijken: ‘Het is intimiderend’

De FNV wil dat de gemeente Dronten een tik op de vingers krijgt voor het maken van beeld- en geluidsopnames van gesprekken met burgers. De vakbond heeft de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) gevraagd om in actie te komen. ,,Het is intimiderend, mensen worden behandeld als potentieel verdacht.’’

FNV: Autoriteit Persoonsgegevens moet ingrijpen bij gemeente Dronten

De gemeente Dronten schendt al jarenlang de privacy van bijstandsgerechtigden door gesprekken met hen op camera op te nemen. FNV Uitkeringsgerechtigden wil dat de Autoriteit Persoonsgegevens de gemeente op het matje roept. Zij heeft de privacy waakhond hier vrijdag 19 november een brief over gestuurd

FNV vindt dat gemeente Dronten niet ongestraft kan wegkomen met geluidsopnames

DRONTEN - „De gemeente Dronten schendt al jarenlang de privacy van bijstandsgerechtigden door gesprekken met hen op camera op te nemen.” Dat schrijft FNV Uitkeringsgerechtigden. Zij wil dat de Autoriteit Persoonsgegevens de gemeente op het matje roept. De vakbond heeft de privacywaakhond hierover een brief gestuurd.

Zo’n 300 keer intimidatie en verbaal geweld tegen medewerkers in gemeentehuis

DRONTEN - Er was in het gemeentehuis van Dronten gedurende de afgelopen zes jaar wekelijks sprake van intimidatie en verbaal geweld in de spreekkamers van het sociaal domein. Dat komt neer op ongeveer 300 keer. De gemeente heeft in die periode vijf keer camerabeelden gebruikt voor het doen van aangifte

Ambtenaren Dronten hebben wekelijks te maken met intimidatie of verbaal geweld

Ambtenaren van de gemeente Dronten hebben in de afgelopen zes jaar wekelijks te maken gehad met intimidatie of verbaal geweld. Vijf keer zijn beelden uit de spreekkamers in het gemeentehuis gebruikt om aangifte te doen. Omdat er veel commotie over was, is Dronten inmiddels gestopt met het maken van beeld- en geluidsopnames van gesprekken met inwoners

Gemeente: elke week intimidatie en verbaal geweld in spreekkamer

Gedurende zes jaar was er wekelijks sprake van intimidatie en verbaal geweld in de spreekkamers van het sociaal domein in het gemeentehuis van Dronten. Dat komt neer op ongeveer 300 keer. De gemeente heeft in die periode vijf keer camerabeelden gebruikt voor het doen van aangifte

Renske Leijten legt link tussen geluidsopnames in Dronten en toeslagenaffaire

DRONTEN - Volgens SP-kamerlid Renske Leijten is er een verband tussen de toeslagenaffaire en de geluidsopnames in de spreekkamers van de gemeente Dronten: „Dat moet allemaal stoppen!”

Dronten stopt na ophef per direct met maken geluidsopnames bij bijstandsgesprekken

De gemeente Dronten stopt per direct met het maken van geluidsopnames bij gesprekken met inwoners over uitkeringen op het gemeentehuis. De afgelopen weken ontstond veel commotie nadat duidelijk werd dat de gemeente jarenlang veelvuldig video- en audio-opnames maakte om agressie te voorkomen. ,,Het is niet passend bij de manier waarop wij willen werken”, zegt burgemeester Jean Paul Gebben nu.

Kamervragen over opnemen gesprekken bij gemeente

De SP-kamerleden Renske Leijten en Bart van Kent willen van minister Kajsa Ollongren van Binnenlandse Zaken opheldering over de opnames van gesprekken bij de gemeente Dronten. De beeld- en geluidsopnames zijn gemaakt in spreekkamers waar onder meer gesprekken worden gevoerd met mensen over een uitkering