Gemeentehuis

Middeninkomens in Dronten moeten tegemoet worden gekomen bij stijgen gemeentelijke belastingen

De gemeente Dronten gaat kijken hoe mensen met een (midden)inkomen tot 30.000 euro bruto per jaar die door de stijging van de gemeentelijke belastingen in de financiële problemen komen, tegemoet gekomen kunnen worden.

Jubilerende gemeenteraad benoemt 35ste wethouder en 160ste raadslid

BIDDINGHUIZEN - Donderdagavond 12 mei zijn Siert Jan Lap (CDA), Peter van Bergen (Leefbaar Dronten), Peter Duvekot (SP) en Lazise Hillebregt (D66) benoemd tot wethouders van gemeente Dronten voor de bestuursperiode 2022-2026.

Nieuwe wethouders Dronten trappelen van ongeduld

In Dronten zijn donderdagavond de vier wethouders van het nieuwe college van burgemeester en wethouders geïnstalleerd. Dronten bijt daarmee het spits af: het is met afstand de eerste gemeenteraad in Flevoland die er na de verkiezingen van maart uit is. Dat niet alleen: er ligt ook een coalitieakkoord op hoofdlijnen, er komt een strategisch raadsakkoord aan en er is een collegeprogramma in de maak

Nieuwe wethouders benoemd, SP en D66 voor het eerst in coalitie

DRONTEN - Lazise Hillebregt (D66), Siert Jan Lap (CDA), Peter van Bergen (Leefbaar Dronten) en Peter Duvekot (SP) zijn officieel de nieuwe wethouders van de gemeente Dronten. Zij zijn donderdagavond geïnstalleerd voor de bestuursperiode 2022-2026.

Nieuwe wethouders Dronten beëdigd

De nieuwe wethouders van Dronten zijn donderdagavond benoemd. Zij zullen de komende vier jaar het dagelijks bestuur van de gemeente gaan verzorgen. Dronten is de eerste gemeente van Flevoland die na de gemeenteraadsverkiezingen een nieuw college heeft gevormd.

Bedrijfscultuur gemeente veranderen: 'Fouten durven maken en elkaar vertrouwen'

De angst moet weg in Dronten. En de politiek moet durven te vertrouwen. Dat is volgens Peter Duvekot (SP) en Wim Esselink (PvdA) de weg naar een nieuwe bestuurscultuur in de gemeente. Zo werd zaterdag duidelijk in de live-uitzending van het Weekendcafé in de Meerpaal.

„Op afschuwelijke manier door gemeente dwarsgezeten, getraineerd, gekleineerd en gepest”

DRONTEN - De gemeente Dronten wil woningen bouwen aan de Havenkade. De ijzerhandel van Johan Haverhoek moet daarvoor wijken. De gesprekken over de verhuizing van de ondernemer zijn echter een gebed zonder einde. „Deze meneer wordt op een afschuwelijke manier door de gemeente dwarsgezeten, getraineerd, gekleineerd en gepest”, zo vat Peter Duvekot van de SP de situatie samen. De ijzerhandelaar spreekt zelf van discriminatie: „Ik heb er slapeloze nachten van.” De gemeente herkent zich niet in de kritiek (zie het kader onderaan dit artikel).

Alarmknop vervangt omstreden camera in spreekkamers van gemeente Dronten

Na een storm van kritiek stopt de gemeente Dronten definitief met het opnemen van gesprekken met burgers. Om de veiligheid van de ambtenaren te beschermen, kunnen ze voortaan gebruik maken van een mobiele alarmknop

Camera’s met geluid in gemeentehuis worden vervangen door alarmknoppen

De gemeente Dronten stopt definitief met opnames van beeld en geluid in de spreekkamers van het sociaal domein. Na de ophef hierover kiezen burgemeester en wethouders nu voor mobiele alarmknoppen.

'Nieuwe raad moet vaart maken met Woonvisie

De nieuwe gemeenteraad van Dronten moet vaart maken met een woonvisie. Dat zei lijsttrekker Peter Duvekot van de SP in Dronten tijdens een locatieuitzending over de gemeenteraadsverkiezingen