Duurzame energie

12 februari 2021

Windmolens

Foto: Pexels

De SP-fractie in Dronten heeft vragen gesteld aan het college over de risico's voor de gezondheid door de plaatsing van hoge windmolens dichtbij woningen.

28 juli 2019

Honderdduizenden euro's naar bewoners

Een voorstel van Burgemeester en Wethouders om vooraf te bepalen hoe de honderdduizenden euro's die straks vrijkomen vanuit de windmolen plannen rondom Swifterbant, Biddinghuizen en Ketelhaven besteed gaan worden, is mede door de SP fractie begin juli weggestemd.

28 mei 2019

Bijeenkomst over groene energie 29 mei

Groene energie of een klap van de (wind)molen? Op 29 mei organiseert de afdeling SP Dronten in De Bank, Baan 23 te Biddinghuizen een bijeenkomst over groene energie. Als deskundige op dit gebied hebben we Eric Smaling, SP Statenlid Noord-Holland uitgenodigd. Ook Frans Mulckhuijse, SP Statenlid Flevoland zal deze avond aanwezig zijn.

Windplan Groen: „Ècht een heel zwak verhaal”

„Kijk in ’s hemelsnaam naar andere mogelijkheden. Het gaat om een paar molens bij de kernen en het is gewoon niet te verkopen aan de inwoners dat je die pertinent wilt laten staan.” Dat zegt Peter Duvekot, fractievoorzitter van de SP in de gemeenteraad en inwoner van Biddinghuizen.

Gemeente en provincie wassen hun handen in onschuld over stikstof-‘truc’ Windplan Groen

De gemeente Dronten onthoudt zich van commentaar op de ‘truc’, waarmee Windplan Groen de stikstofregels omzeilt: „Wij kennen niet de staat van de afspraken.” Gedeputeerde Jop Fackeldey (PvdA) laat via een woordvoerder weten dat de provincie Flevoland niets anders kon dan de natuurvergunning verlenen aan de windkoepel.

[De Drontenaar vrijdag 25 oktober 2019]

5 juni 2014

SP vragen aan het college over schaliegasboringen in Dronten

Het college wordt verzocht de volgende vragen schriftelijk te beantwoorden: