Huurverhoging per 1 juli 0%

28 februari 2021

Huurverhoging per 1 juli 0%

Foto: SP / sp.nl

Alle huurders van sociale huurwoningen krijgen in 2021 een huurbevriezing. Dat betekent dat de huurverhoging per 1 juli 0% is. Dat heeft minister Ollongren vorige week bekend gemaakt. De huurbevriezing was een voorstel van de SP in de Tweede Kamer.

In 2020 voerde de SP overal in Nederland actie met huurders voor een huurbevriezing. Uiteraard zat onze fractie in Dronten ook niet stil. Tijdens een commissievergadering werd de SP motie besproken. Helaas had de motie 0% is genoeg om de huurverhoging te stoppen te weinig draagkracht om kans van slagen te maken. Wel waren alle fracties voor afschaffing van de verhuurdersheffing.
Huurbevriezing is echt nodig. De SP wil alle huurders in Nederland, feliciteren met het resultaat. Actievoeren helpt!

Voor welke huurders?
0% huurverhoging is niet alleen voor de meeste huurders van woningbouwcorporaties, maar ook voor veel huurders van particuliere verhuurders. De huurbevriezing gaat gelden voor alle huurwoningen die onder het puntenstelsel vallen. Huurders die twijfelen of ze voor de huurbevriezing in aanmerking komen kunnen contact opnemen met de Woonbond of controleren op: