Petitie behoud IJsselmeerziekenhuizen

25 oktober 2018

Petitie behoud IJsselmeerziekenhuizen

Foto: SP

Er is een petitie gestart door een inwoner van Flevoland voor het behoud van het ziekenhuis. Als SP Flevoland ondersteunen we deze petitie. Doordat zorgverzekeraars geen toekomst meer zien in het ziekenhuis, is vandaag het faillissement uitgesproken.  Fractievoorzitter van de Statenfractie, Frans Mulckhuijsen:  “Patiënten en zorgverleners zijn de speelbal geworden van commerciële belangen. Dat mag niet gebeuren”

Door de verzekeraars is de stekker uit het ziekenhuis getrokken. Hierdoor dreigen veel patiënten hun behandeling te moeten staken en vaste behandelaar te verliezen. Daarnaast staan de banen van bijna duizend medewerkers op het spel.

De SP ziet in de mogelijke sluiting van het ziekenhuis het failliet van de marktwerking in de zorg, waarbij patiënten en zorgmedewerkers de dupe worden van het winstbejag van zorgverzekeraars. Mulckhuijsen: “Het is te gek voor woorden dat een drukbezocht ziekenhuis door verzekeraars de das wordt omgedaan. Zeker in een stad waar mensen het niet breed hebben. Het kan niet zo zijn dat mensen langer moeten reizen voor medische zorg etc... mensen moeten in welke omstandigheden dan ook het ziekenhuis kunnen bereiken!

Met het ondersteunen van deze petitie roepen wij de minister op om in te grijpen, zodat het ziekenhuis behouden blijft voor Flevoland  Niet het belang van verzekeraars en aandeelhouders, maar toegankelijke gezondheidszorg moet voorop staan.”

KLIK HIER OM DE PETITIE TE TEKENEN

Stop de verloedering van de zorg!

Wat vreselijk dat er zelfs ziekenhuizen failliet gaan alleen maar door die inhalige zorgverzekeringen met hun woekerwinsten.Dat moet stoppen

Laat het ziekenhuis blijven! Dit ziekenhuis kan niet gemist worden

Hou het ziekenhuis open

We hebben een ziekenhuis nodig in de polder
Vooral voor de ouderen en minder bedeelden

Ziekenhuis in Lelystad is gewoon nodig

Getekend

De zorg roept al jaren om hulp
De Zorg Verzuipt in Nederland

tijd voor een verandering, stop privatisering en terug naar het rijk.

Graag het behoud van het ziekenhuis
Wat moeten wij zonder ?

Patiënt

good luck!

Wij kunnen toch niet buiten een ziekenhuis binnen een tijd van 30 minuten

hoe moet ik in ziekenhuis komen met zuurstof en rolator kan niet in bus of trein
kost heel veel geld regio taxi gaat daar niet heen naar harderwijk of andere plaatsen waar ziekenhuis staat maar wel naar de zuiderzeeziekenhuis dus open blijven

Ik vind echt dat het ziekenhuis moet blijven. stad zonder ziekenhuis kan gevaarlijk zijn. Mensen met de lage inkomens, ouderen en mensen die minder mobiel zijn gaan straks hun zorg mijden als ze ver moeten reizen naar het ziekenhuis in Almere. Harderwijk. of Zwolle moeten. Vandaar dat ziekenhuis erg belangrijk is in Lelystad. Als men niet tevreden zijn over de kwaliteit van het Ijsselmeerziekenhuiizen zijn. kunt het ziekenhuis helemaal opnieuw beginnen met de nieuwe naam en nieuwe personeels. Dat is mijn voorstel.

Met vriendelijk groet

Nicolette Blom-Mulder

daag

laat het ziekenhuis open in een gebied waar 120.000 mensen wonen.

Ziekenhuis moet blijven bestaan, het heet een regiofunctie vooral in acute situaties

Het is destijds met leugens van de heer Hogervorst (VVD) Hij zei dat de zorg goedkoper zou worden door concurrentie in zorg te introduceren
Nu 12 jaar later weten wij wel beter.
De heer Loek Winter is er naar het schijnt niet armer van geworden Hoe dat kan
Hij geeft wel toe fouten te hebben gemaakt maar zijn eigen vermogen is niet aangetast Hoe anders is dat met de Stint

Het ziekenhuis moet open blijven met alle goede zorg ! Voor ouderen ,kinderen ,bevallingen en zeker SEH ,,

Mc Zuiderzee Ziekenhuis moet een volwaardig ziekenhis blijven het ......MOET EN KAN NIET ANDERS

De mensen moeten niet te ver hoeven reizen, daarom heet het ook spoedeisende hulp plus mensen die slecht ter been zijn moeten gewoon in hun buurt terecht kunnen.